Programa invatamant precolar
Pagina 1 din 1 • Distribuiţi •
Programa invatamant precolar
Buna ziua!M-ar interesa care sunt obiectivele(competentele) ce trebuie atinse de un prescolar la grupa mica.Va multumesc!
Loredana- Vizitator
programa invatamant prescolar
Am gasit un curriculum pentru invatamant prescolar din 2008,mai este valabil??Ce modificari s-au facut?
Loredana- Vizitator
Curriculum 2008
Loredana a scris:Am gasit un curriculum pentru invatamant prescolar din 2008,mai este valabil??Ce modificari s-au facut?
Buna seara,
Curriculum pentru invatamantul prescolar aparut in 2008 a ramas neschimbat. Probabil se vor produce modificari incepand cu anul scolar 2011-2012 cand grupa pregatitoare va trece la scoala ca si clasa pregatitoare.
alinam- Mesaje : 3
Data de inscriere : 16/02/2011
Legea educatiei
Va multumesc pentru raspuns!Ar fi de folos parintilor daca ati posta si articolele legislative cu referire la noua structura a ciclurilor curriculare potrivit Legii Educatiei din 2011.
Loredana- Vizitator
Competente grupa mica
Buna seara,
Va multumesc ca sunteti alaturi de noi si comunicam si prin intermediul acestui forum. Sper, in viitor, sa vi se alature cat mai multi parinti!
Voi scrie cateva obiective vizate la finalul grupei mici :
DOMENIUL LIMBĂ ŞI COMUNICARE:
să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de vorbitor, cât şi in calitate de auditor;
să audieze cu atenţie un text, să reţină ideile acestuia şi să demonstreze că l-a înţeles.
să-şi îmbogăţească vocabularul activ şi pasiv, pe baza experienţei personale şi – sau a relaţiilor cu ceilalţi şi simultan să utilizeze un limbaj oral corect din punct de vedere gramatical;
să perceapă şi să discrimineze între diferitele forme, mărimi, culori, obiecte, forme geometrice etc;
să recepteze un text care i se citeşte ori i se povesteşte, înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale acestuia.
DOMENIUL ŞTIINŢĂ:
să efectueze operaţii cu grupele de obiecte constituite în funcţie de diferite criterii date : apreciere a cantităţii, punere în corespondenţă, etc;
să efectueze operaţii şi deducţii logice în cadrul jocurilor cu piesele geometrice ;
să cunoască elemente ale mediului social şi cultural , poziţionând elementul uman ca parte integrantă a mediului;
să cunoască unele elemente ale lumii înconjurătoare precum şi interdependenţa dintre ele;
să recunoască şi să descrie verbal şi sau grafic anumite schimbări din mediul apropiat;
să recunoască , să denumească , să construiască şi să utilizeze forma geometrică cerc, pătrat, în jocuri.
DOMENIUL OM ŞI SOCIETATE
Să aprecieze în situaţii concrete unele comportamente şi atitudini în raport cu norme prestabilite şi cunoscute;
Să dobândească comportamente şi atitudini igienice corecte faţă de propria persoană şi faţă de alte fiinţe şi obiecte.
DOMENIUL ESTETIC ŞI CREATIV
Să redea teme plastice specifice desenului;
Să recunoască elemente ale limbajului plastic şi să diferenţieze forme şi culori în mediul înconjurător;
Să cunoască şi să diferenţieze materiale şi instrumente de lucru , să cunoască şi să aplice reguli de utilizare a acestora;
Să intoneze cântece pentru copii;
Să asocieze mişcările sugerate de textul cântecului cu ritmul acestuia;
Să diferenţieze auditiv înălţimea sunetelor.
DOMENIUL PSIHOMOTRIC
să fie capabil să execute mişcări motrice de bază: mers, sărituri, rostogoliri, căţărări;
să-şi formeze o ţinută corporală corectă;
să manifeste în timpul activităţii atitudini de cooperare, spirit de echipă, de competiţie, fairplay
să cunoască şi să aplice regulile de igienă a efortului fizic.
Va multumesc ca sunteti alaturi de noi si comunicam si prin intermediul acestui forum. Sper, in viitor, sa vi se alature cat mai multi parinti!
Voi scrie cateva obiective vizate la finalul grupei mici :
DOMENIUL LIMBĂ ŞI COMUNICARE:
să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de vorbitor, cât şi in calitate de auditor;
să audieze cu atenţie un text, să reţină ideile acestuia şi să demonstreze că l-a înţeles.
să-şi îmbogăţească vocabularul activ şi pasiv, pe baza experienţei personale şi – sau a relaţiilor cu ceilalţi şi simultan să utilizeze un limbaj oral corect din punct de vedere gramatical;
să perceapă şi să discrimineze între diferitele forme, mărimi, culori, obiecte, forme geometrice etc;
să recepteze un text care i se citeşte ori i se povesteşte, înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale acestuia.
DOMENIUL ŞTIINŢĂ:
să efectueze operaţii cu grupele de obiecte constituite în funcţie de diferite criterii date : apreciere a cantităţii, punere în corespondenţă, etc;
să efectueze operaţii şi deducţii logice în cadrul jocurilor cu piesele geometrice ;
să cunoască elemente ale mediului social şi cultural , poziţionând elementul uman ca parte integrantă a mediului;
să cunoască unele elemente ale lumii înconjurătoare precum şi interdependenţa dintre ele;
să recunoască şi să descrie verbal şi sau grafic anumite schimbări din mediul apropiat;
să recunoască , să denumească , să construiască şi să utilizeze forma geometrică cerc, pătrat, în jocuri.
DOMENIUL OM ŞI SOCIETATE
Să aprecieze în situaţii concrete unele comportamente şi atitudini în raport cu norme prestabilite şi cunoscute;
Să dobândească comportamente şi atitudini igienice corecte faţă de propria persoană şi faţă de alte fiinţe şi obiecte.
DOMENIUL ESTETIC ŞI CREATIV
Să redea teme plastice specifice desenului;
Să recunoască elemente ale limbajului plastic şi să diferenţieze forme şi culori în mediul înconjurător;
Să cunoască şi să diferenţieze materiale şi instrumente de lucru , să cunoască şi să aplice reguli de utilizare a acestora;
Să intoneze cântece pentru copii;
Să asocieze mişcările sugerate de textul cântecului cu ritmul acestuia;
Să diferenţieze auditiv înălţimea sunetelor.
DOMENIUL PSIHOMOTRIC
să fie capabil să execute mişcări motrice de bază: mers, sărituri, rostogoliri, căţărări;
să-şi formeze o ţinută corporală corectă;
să manifeste în timpul activităţii atitudini de cooperare, spirit de echipă, de competiţie, fairplay
să cunoască şi să aplice regulile de igienă a efortului fizic.
alinam- Mesaje : 3
Data de inscriere : 16/02/2011
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum